Obliba Facebooku u teenagerů klesá: Už není cool
V poslední době se objevují informace o tom, že obliba Facebooku u mladší generace má sestupné tendence. Jednoduše, tato sociální síť už není pro mladé cool. Podle Marka Zuckerberga však Facebook nezajímá, že není cool. Jeho cílem je být všudypřítomným nástrojem.
Pokles zájmu o Facebook
Počet mladých lidí se na Facebooku postupně snižuje. Například podle studie iStrategyLabs klesl za poslední tři roky počet uživatelů ve věku od 13 do 17 let o více než 25 procent, naopak počet uživatelů nad 35 let vzrostl o více než 70 procent.
Snaha rodičů o kontrolu
Z jakého důvodu teenageři o Facebook nejčastěji ztrácejí zájem? Mladí vnímají nástup svých rodinných příslušník do kdysi výhradně teenagerského prostředí. Rodiče mají přirozenou snahu své potomky kontrolovat i na Facebooku – to mladé zkrátka nutí, aby se začali pochybovat jinde.
Dopad na soukromí
Nejen rodiče, ale i různé korporace procházejí chování svých budoucích i stávajících studentů či zaměstnanců na sociálních sítích. Tímto u mladých zesilují potřebu, aby se začali sdružovat v anonymnějším prostředí.
Reklama, která odrazuje
Na základě toho, jakým způsobem tráví uživatelé na Facebooku svůj čas, Facebook shromažďuje data, jejichž prostřednictvím následně prodává reklamu. I z toho důvodu jsou mladí velmi nespokojení, neboť sponzorované příspěvky a reklamy jsou na Facebooku takřka všudypřítomné.