Pozor na nový podvod s Facebook dislike tlačítkem
Každá sociální síť má nástroje, jak na přibývající příspěvky reagovat. U Twitteru je to retweet či favorizování příspěvku, na Google Plus mluvíme o „+1″ a na Facebooku máme „To se mi líbí“. Zapomenout nesmíme ani na možnost komentování či sdílení. Podle CEO modré sociální sítě Marka Zuckerberga však do repertoáru může přibýt i tlačítko „To se mi nelíbí“, jinými slovy dislike. Cílem je dát uživateli více nástrojů, jak může na statusy, fotky (atd.) reagovat. „Na tlačítko ‚to se mi nelíbí‘ se nás ptali uživatelé velmi často. A dnes vám mohu konečně říci, že na tom pracujeme,“ prohlásil nedávno Mark Zuckerberg, zakladatel sociální sítě Facebook.
Na uživatele Facebooku útočí nový podvod, který těží z nedávného oznámení CEO Facebooku Marka Zuckerberga o přípravě nového tlačítka, které má umožnit uživatelům vyjádřit empatii či spoluúčast u příspěvků, kde se nehodí použít klasické like. Útočníci zneužívají zájem uživatelů ke sběru citlivých dat nebo instalaci malware.
Na Facebooku, ale také například na serverech s nelegálním obsahem, se tak v posledních dnech v hojné míře objevují nejrůznější reklamní bannery a odkazy na články, které uživatele lákají na instalaci tlačítka. „Útočníci zneužívají zájem uživatelů ke sběru citlivých dat nebo instalaci malwaru,“ podotkl Bašta, analytik Národního bezpečnostního týmu CSIRT.
Podle serveru The Hacker News se navíc uživatelé mohou nechat snadno napálit a na odkaz skutečně kliknou, protože jim článek s návodem, jak nainstalovat tlačítko může klidně přijít i ve zprávě od jejich přátel. Stačí, aby měli zavirovaný počítač. Zprávu tak skutečný přítel neodesílá, pouze napadený účet zneužívá útočník.
Tlačítko „to se mi nelíbí“ ale nebude třeba na Facebook jakkoliv instalovat. Až jej tvůrci zpřístupní, automaticky se zobrazí všem uživatelům. Kdy přesně začne nové tlačítko „to se mi nelíbí“ fungovat, zakladatel Facebooku neprozradil.
ZDROJ: csirt.cz