Recenze na internetu rozhodují o koupi, dokázal průzkum
Internetové recenze se staly natolik populárními, že před koupí každého telefonu, tabletu nebo dalšího dílu do kompletní smart výbavy dnešní doby, je prvním impulsem prohledání všech koutů internetu. O tomto trendu vypovídá i průzkum společnosti Seznam.cz, který o recenzích hovoří jasně – jsou naprosto klíčové.
Recenze před nákupem elektroniky hledá drtivá většina lidí
Recenze před nákupem v těchto kategoriích hledá 76,8 % nakupujících. Z tohoto podílu se jimi nechá ovlivnit závratných 96,8 %. A má to pádný důvod – z recenzí se člověk dozví, jak zařízení pracuje v běžném provozu a také různé nedokonalosti, se kterými se výrobci chlubí neradi.
Muži vybírají
O mužích se dá říci, že si nejčastěji na internet chodí pro elektroniku a auto-moto výrobky. Rekordmanem je kategorie auto-moto, kde muži tvoří 89,8 % nakupujících. V kategorii počítačů je to 83,1 % a také další kategorie (telefony, navigace, foto-video, jiná elektronika) se pohybují kolem 80 %.
Ženy si jdou za svým
Na recenze spoléhají mnohem méně často než muži. Z údajů Seznam.cz Výzkumníka vyplynulo, že když už se rozhodnou na internetu nakupovat, vědí, co chtějí, a recenze je moc neovlivní. Recenze v „ženských“ kategoriích zboží významně ovlivňují výběr jen ze třetiny.
ZDROJ: Seznam.cz