Pozor na online chaty! V e-shopech vidí i neodeslané zprávy
Chat je standardem současné B2C (podnikatel se zákazníkem) komunikace. Určitě to znáte – brouzdáte například po internetovém obchodě a dole v pravém růžku na vás dříve či později vyskočí chatovací okno, kde se táže asistent, zda vám nemůže býti nápomocen.
Oč jde? Při chatování si vyměňujete zprávy, to je jasné, jenže už možná nevíte, že zprávu nemusíte ani odeslat a protistrana ji pravděpodobně už vidí. Samozřejmě to tak nemusí být u všech ostatních chatovacích platforem, ale raději počítejte s tím, že spíše ano.
Stisky kláves spadající do komunikačního okna se zkrátka zobrazují na druhé straně hned. Obchodník tak může poznat, jakým způsobem uvažujete, nad čím váháte atd. Tomu pak přizpůsobí další komunikaci. Z pohledu prodejce je to pochopitelně výhoda.
Jenže zákazník nemá tušení, že už je takto „odposloucháván“ dopředu, což by mu pochopitelně mohlo vadit. Uvidíte-li tedy někde na webu chatovací okno, myslete na to.