Odesílám e-mail, ale vrací se mi zpráva, že nelze doručit
Pokud odešlete e-mail a následně se vrátí zpráva o nedoručení, je možné zjistit příčinu. Ta je vždy uvedena právě ve zprávě o tom, že není možné e-mail doručit. Zprávu o nedoručení poznáte podle odesilatele a obsahu.
Odesilatel zprávy je většinou Mail Delivery Subsystem, Mail Delivery System, MAILER-DAEMON nebo GIGASERVER MAIL.
Jako předmět je často uvedeno Undelivered Mail Returned to Sender, Zprávu nelze doručit, failure notice nebo Returned mail: response error.
Zpráva nedošla příjemci:
550 5.1.1 Sorry, no mailbox here by that name.
Přijemce má plnou schránku:
552 4.2.2 User has full mailbox.
Mailbox is full
User is over quota
Mailbox has exceeded the limit (in reply to RCPT TO command)
Schránka neexistuje:
550 Requested action not taken: mailbox unavailable
550 5.1.1 Sorry, no mailbox here by that name.
550 #5.1.0 Address rejected.
5.1.1 Mailbox <emailová adresa> does not exist
550 5.1.1 Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table
550 User unknown
Schránka existuje, ale vypnutá z důvodu neaktivity uživatele:
Mailbox is disabled because of inactive user
Obsah odesláného e-mailu je označen jako spam:
Content of email is spam.
552 possible spam
Velikost zprávy je větší než povoluje server příjemce:
Message size exceeded server limit
Doména příjemce neexistuje:
Host not found
A samozřejmě i další…