ESHOP – Jak to bude s EET?
Co je to EET, jak to bude fungovat v praxi ?
EET je obdoba elektronických pokladen. S tím rozdílem, že každá uskutečněná hotovostní platba musí být okamžitě zaevidována na Finančním úřadě. V praxi to bude fungovat tak, že pomocí elektronické poklady, počítače, tabletu nebo chytrého telefonu zašle obchodník datovou zprávu o provedené transakci na finanční správu. Obratem (v řádu sekund) by mu mělo přijít unikátní číslo provedené obchodní transakce zpět do zařízení, které obchodník použil pro odeslání.
Toto unikátní číslo je nutné vytisknout na účtence a předat zákazníkovi. Tuto účtenku bude povinné předat zákazníkovi.
Koho se EET týká ?
Zda se vás EET týká nebo ne, je dané způsobem, jakým od zákazníků přebíráte platbu za jejich nákupy ve vašem internetovém obchodě. Povinnost k EET mají obchodníci, kteří přijímají evidované tržby. Jedná se o platby, které jsou uskutečněny prostřednictvím:
- hotovosti,
- bezhotovostního převodu peněžních prostředků, k němuž dává příkaz plátce prostřednictvím příjemce, kterým je poplatník, který má tržbu evidovat (platby kartou),
- šeku,
- směnky,
- jiných forem, které mají charakter obdobný formám nebo
- započtení kauce nebo obdobné jistoty složené některým ze způsobů platby
EET naopak nepodléhají platby realizované přímo převodem z účtu na účet nebo inkasem nebo dobírka, pokud přepravce následně posílá obchodníkovi peníze z účtu na účet.
Online platby kartou
Ačkoliv i platby kartou jsou bezhotovostní formou platby, kterou lze snadno dohledat, EET se na ně vztahuje (na platbu přes platební terminály i platební brány), ať už na e-shopu prodáváte cokoliv.
Jestliže nabízíte na svém e-shopu platbu přes platební brány jako PayPal, GoPay, PayU aj., automaticky pro vás dnem 1. března 2017 vzniká povinnost řešit EET.
Harmonogram zavádění EET :
- 1. prosince 2016 – Ubytovací, stravovací služby
- 1. března 2017 – Maloobchod, velkoobchod (tedy sem spadají i e-shopy)
- 1. března 2018 – Ostatní činnosti vyjma těch v poslední fázi, například svobodná povolání, doprava, zemědělství
- 1. června 2018 – Výrobní činnosti, vybraná řemesla
Jaké zařízení pro EET budete potřebovat?
Není nutné pořizovat žádné nové speciální certifikované zařízení. Jen budete muset být schopni zaslat a přijmout od finanční správy datovou zprávu o provedené transakci (pomocí pokladny, mobilu, tabletu, PC). Následně pak předat účtenku zákazníkovi.
Účtenku stačí přiložit až ke zboží
Co se týče doručení účtenky (nikoli vystavení), stačí ji vložit v tištěné formě k zasílanému zboží. Poskytnutí účtenky zákazníkovi je v případě on-line nákupu/ů možné provést i elektronicky jejím zasláním e-mailem či vystavením na zákaznický účet zákazníka apod., tak, aby s ní mohl zákazník volně disponovat. Na tomto postupu však musí být mezi prodávajícím a zákazníkem shoda a je proto potřeba tento souhlas zakomponovat například do obchodních podmínek.
Jsme zde pro Vás s komplexním řešením této problematiky…
- zajistíme komunikaci s FÚ a získání certifikátu
- zřídíme připojení k internetu a to jak bezdrátové, optické ale i GSM/4G
- pomůžeme s výběrem vhodného řešení EET pro Váš konkretní případ
- dodáme aplikaci pro EET, případně i hardware